Monipuolisuutta rakentamassa

28.8.2018
Ruoka & tuotteet Ravitsemus

Tuomme markkinoille Suomen ensimmäisen fleksaajille kohdennetun brändin – Vegyu’n. Se on hyvää oloa ja makua, 100-prosenttisen lihattomasti.

Atrialle kasvistuotteet eivät ole mitään uutta. Meillä on ollut tähänkin saakka tarjolla muun muassa Suomen suurin kasvistuote pinaattiohukainen. Vegyu on suunnattu fleksaajille ja se tulee olemaan oma brändinsä, jotta se on helppo löytää ja tunnistaa. Vegyu on laaja tuotesarja 100 % lihattomia, vegetaarisia tuotteita.

Sallivuus ja toisen ruokavalintojen kunnioittaminen olisi tervetullutta suomalaiseen ruokakeskusteluun. Erilaisia ruokavalioita on nykyään pilvin pimein ja ihmiset stressaantuvat yrittäessään valita sen oikean. Vegyu-brändissä on tuotteita monipuolisesti fleksaamisen erilaisiin tarpeisiin ja toiveisiin, olitpa sitten kasvissyöjä, lihansyöjä tai jotain siltä väliltä. Vegyu-tuotteet on tarkoitettu kaikille, jotka etsivät maukkaita vaihtoehtoja lihapohjaisille tuotteille tai haluavat vaihtelua perinteisiin ruokaratkaisuihin, nopeasti ja helposti.  Tästä Vegyussa on kyse.

Olemme kehittäneet tuotteita sekä vähittäiskauppaan suoraan kuluttajille että Food Service -markkinaan, jossa on myös kasvava tarve vaihtoehtoisille proteiinin lähteille muun muassa lounasruokailussa. Tämä on tuonut oman haasteensa ja mielenkiintonsa myös tähän projektiin.

Uuden tuotesarjan tuominen markkinoille on ollut mielenkiintoinen ja melko pitkäkin projekti. Olemme kehittäneet yhtä aikaa sekä brändiä että tuotteistoa, joiden molempien tulee vastata kasvavaan kysyntään helpoista, maittavista ja täyttävistä tuotteista. Lisäksi niiden tulee olla uskottavia ja kiinnostavia. 

Olemme tehneet kehitystyötä yhdessä Atria Ruotsin kanssa. Ruotsi on jo pidemmällä tässä trendissä – se on tarjonnut meille näkymää myös Suomen mahdollisesta suunnasta.

Ihmisten asenne ruokaan on muuttunut. Kyse on enemmän pidemmän ajan suuntauksesta kuin vain nopeasta ilmiöstä. Kuluttaja hakee enenevässä määrin vaihtoehtoja ja monipuolisuutta syömiseensä. Tässä Atria haluaa olla mukana – rakentamassa tulevaisuuden ratkaisuja ruokalautaselle. Vaikka lihansyönti on edelleen Suomessa kasvanut, kuluttajat hakevat uusia ratkaisuja erityisesti arkeensa. Sama kuluttaja saattaa lisätä kasvisvaihtoja lautaselleen arkiruokailussa ja panostaa laadukkaaseen lihaan esim. viikonloppuina.

On aina innostavaa luoda uutta, ja löytää brändin ja tuotteiden kokonaisuus, joka on kiinnostava!

Jaa