Toimitusehdot

Tilaus ja toimitus

Toimitusehdot

Atria Lihakauppa-verkkokaupan toimitusehdot

1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat Atria Suomi Oy:n Lihakauppa-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Atria”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan Atria Suomi Oy:n ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata tuotteita Verkkokaupan ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen. 

3. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Atria Suomi Oy toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Atria Suomi Oy:n Tietosuojakäytäntöön voi tutustua täältä .

4. Tuotteiden tilaaminen ja tilauksen sitovuus

Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa . Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin vain sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen.

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

5. Toimitustavat ja toimituksen vastaanotto

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kolmannen osapuolen toimesta.   Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan toimitusalueluettelosta postinumeron perusteella.

Toimituspäivä- ja aika vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Kulloinkin valittavissa olevat toimituspäivät ja kellonajat ovat nähtävillä Verkkokaupan toimitusinformaatiosta.  Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä ilmoitettuna aikana tai huolehtia siitä, että hänen valtuuttamansa henkilö voi vastaanottaa tilatut tuotteet. Asiakas saa tekstiviestimuistutuksen toimitusajasta toimituspäivän aamuna.

Atria Suomi Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Mikäli Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, toimitusta ei jätetä toimituspaikalle tuotelaadun ja tuoreuden takaamiseksi.  Mikäli lähetystä ei voida luovuttaa Asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen lähetys palautuu eikä lähetystä hyvitetä  .

Mikäli toimitus viivästyy tai näyttää viivästyvän muusta kuin Asiakkaasta johtuvasta syystä, Atria Suomi Oy pyrkii olemaan Asiakkaaseen yhteydessä sopiakseen uudesta toimitusajasta.

6. Vastuun siirtyminen

Atria vastuu tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta kestää toimituksen luovutushetkelle saakka. Tuotteiden toimittaja pyytää Asiakkaalta tai hänen valtuuttamaltaan kuittauksen varmistaakseen turvallisen toimituksen Asiakas on vastuussa tuotteen oikeinlaisesta säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

7. Hinnat ja toimitusmaksu

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Toimitusmaksu ilmoitetaan erikseen. Toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin Asiakas vahvistaa tilauksen.

8. Tuotteiden saatavuus

Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.

9. Tilausvahvistus ja kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan  tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen/kuittiin merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat.

10. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle verkkokaupassa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Maksutapoina hyväksytään lasku, yleisimmät pankki- ja luottokortit sekä kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkimaksut. Maksujen prosessoinnista vastaa Maksuturva Group Oy. Maksamiseen siirrytään Maksuturva Group Oy:n verkkopalvelun kautta.  Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan valtuuttama ja valvoma kansainvälisesti toimiva maksulaitos.

11. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet korvataan toimittamalla vastaava tuote tilalle. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun puh. 0800 1 28742 tai lihakauppa@atria.com. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti  tai lähetyksen vastaanottokuitti .

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

12. Vastuunrajoitus

Atria Suomi Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä. 

Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta Atria Suomi Oy:n kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

13. Ylivoimainen este

Atria Suomi Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Atria Suomi Oy:n tai sen alihankkijoiden tai toimittajien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

14. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Atria Suomi Oy voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Atria Suomi Oy:n kotisivuilla.

15. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä sopimusehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Atria Suomi Oy:n ja Asiakkaan väliset riita-asiat ratkaistaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Atria Suomi Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista ratkaista myös kuluttajariitalautakunnassa (www.kuluttajariita.fi), jonne kuluttaja-asiakas voi viedä asian oltuaan ensin yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa .

16.  Asiakaspalvelu

ma – pe klo 10-13
puh 0800 1 28742 (puhelu on maksuton)
lihakauppa@atria.com

17. Ylläpitäjä

Atria Suomi Oy
PL 900, 60060 Atria
Y-tunnus: 1800395-5