Tuotemerkit

1963

Suomen arvostetuimpiin elintarvikemerkkeihin kuuluva Atria perustettiin vuonna 1963 suomalaisten osuusteurastamoiden keskusliikkeen (TLK) tuotemerkiksi. Atria sai merkin käyttöönsä vuonna 1992, kun TLK-organisaatio purettiin. Jo tuolloin arvostettu tuotemerkki otettiin koko konsernin nimeksi vuonna 1994. Nykyisen hahmonsa merkki sai 1990-luvun alussa.

1994

Wilhelm-sarjan tuotteet lanseerattiin alun perin vuonna 1994 nimellä Mestari Wilhelm. Silloin sarjaan kuului muun muassa grillimakkaroita, nakki, lihapyörykkä ja sinappi. Myöhemmin vuonna 1999 tuotemerkistä tuli Wilhelm ja se keskittyi A-luokan grillimakkaroihin.

1996

Suomalaisen Liha- ja Säilyke Oy:n tuotteet koottiin 1990-luvulla Forssan-tuotemerkin alle, ja tuotemerkkiä terästettiin iskulauseella ”Forssan mukana makujen maailmaan”. Atria hankki Liha ja Säilyke Oy:n sekä tuotemerkki Forssan omistukseensa vuonna 1999.

2011

Atria Bravuuri -tuotteet kehitettiin Suomessa vuonna 2011 vastaamaan kuluttajien muuttuneisiin ruoanlaittotarpeisiin. Bravuuri tarjoaa samassa paketissa kaikki tarvittavat ainekset helppoa ja nopeaa ateriaa varten.

2011

Atria Kulinaari -tuoteperheen laadukkaat, korkeatasoiset ja lihapitoisuudeltaankin korkeat leivänpäällistuotteet lanseerattiin Suomessa vuonna 2011.