2005

Atria laajentuu Venäjälle Pietarin kautta

Atria ottaa ison askeleen Venäjän markkinoille ostamalla Pietarissa toimivan Pit-Product-lihanjalostusyhtiön. 

Isoksi tekijäksi nopeasti kehittyvässä Pietarissa

Atrian vuonna 2005 ostama Pit-Product-yhtiö on kasvanut nopeasti Pietarin lähes viiden miljoona asukkaan markkina-alueella. Se on muutamassa vuodessa kasvanut lihajalosteiden suurimmaksi tuottajaksi alueella. Yhtiön  markkinaosuus on noin 20 prosenttia. Päätuotteita ovat erilaiset makkarat.

Pietarin vähittäiskauppa on 2000-luvun puolivälissä voimakkaassa kehitysvaiheessa.  Vaikka perinteinen tori- ja hallimyynti ovat edelleen hallitseva kaupantekotapa, länsimainen, ketjuuntuvan vähittäiskaupan malli yleistyy nopeasti.

Pit-Productilla on Pietarissa kaksi tehdasta. Atrian arvion mukaan näiden tuotantokyky ei tule riittämään Pietarin kasvavilla markkinoilla, ja se alkaakin välittömästi suunnitella uutta tehdasta Pietarin Gorelovoon

pit-product-2005.jpg

Pit-Product -makkarat ovat Pietarin myydyimpiä makkaroita.

Olemme päivittäneet verkko- ja mobiilipalveluidemme tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen ("GDPR") vaatimuksia. Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme verkko- ja mobiilipalveluidemme käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta. Lue lisää.

Ok