1963

Atria-tuotemerkki otetaan käyttöön

Atrian tuotemerkki syntyy televisiomainonnan siivittämänä. Atria tuotemerkki näkyy Tuottajain Lihakeskuskunnan mainonnassa.

Tuotemerkistä kohti koko konsernin nimeä

Mainostajien kustantamat ohjelmat ja tv-mainokset tulevat 1960-luvulla Suomessa nopeasti suosituiksi. Ne mahdollistavat todellisen televisiotoiminnan alkamisen. Kun lähetysaika on lyhyt, haluavat suomalaiset tuijottaa myös mainospaloja. Uusi media kaipaa uusia tuotemerkkejä.

Maakunnallisten osuusteurastamoiden tuotemerkkejä ei voida televisiossa mainostaa ja siksi on luotava uuden mainosmedian käyttämiseksi yhteinen merkki. Atria tuotemerkki perustetaan vuonna 1963 osuusteurastamoiden keskusliikkeen Tuottajain Lihakeskuskunnan (TLK) yhteiseksi tuotemerkiksi.

Atria saa yksinoikeuden merkkiin vuonna 1991, kun silloinen TKL puretaan. Arvostettu tuotemerkki otetaan koko konsernin nimeksi vuonna 1994.

Olemme päivittäneet verkko- ja mobiilipalveluidemme tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen ("GDPR") vaatimuksia. Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme verkko- ja mobiilipalveluidemme käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta. Lue lisää.

Ok