Uutuuksia kuten sinä ne haluat!

Tuotekehitys

Uutuuksia kuten sinä ne haluat!

Vuonna 2016 Atria Suomi lanseerasi 92 uutta tuotetta vähittäiskauppa ja Food Service -markkinaan.

Atria Suomen tutkimus- ja tuotekehitystoiminnan painopistealueina ovat Atria Perhetilan -tuotesarjan laajentaminen ja kuluttajan arkea helpottavien ruuanlaittoratkaisujen kehittäminen. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat Atria Bravuuri -tuotteet, joista Atrian Bravuuri Pulled Pork ja Beef -tuotteet olivat vuoden 2016 elintarvike -finalistiehdokkaana. Lisäksi Atria Bravuuri Pulled Pork ja Beef -pakkaus sai syksyllä 2016 Messusäätiön myöntämän PacTec-palkinnon.

Kesän hittituotteita olivat majoneesittomat, kirkkaat grillisalaatit (Atria Rapea Vinaigrette Kaalisalaatti ja Atria Raikas Valkosipuli-yrtti perunasalaatti) ja Viljaporsaan Fileelankku.

Uusien tuotteiden osuus kaikista myydyistä tuotteista oli noin 6 prosenttia.

Kuluttajamarkkinatiedon edelläkävijä

Hyvä markkina- ja kuluttajatuntemus on aina ollut Atrian vahvuuksia. Atria analysoi laajasti esimerkiksi sitä, miten kuluttajien asenteet ja muutokset ruoanlaitossa vaikuttavat ruoan ostamiseen. Kuluttaja- ja markkinatieto jalostetaan atrialaisten asiantuntijoiden saataville ja sellaiseen muotoon, joka auttaa heitä onnistumaan työssään.