Markkina-asema Ruotsissa

Markkinat

  • Makkaroiden ja leivänpäällisten markkinoiden arvo Ruotsissa vuonna 2017 oli noin 862 miljoonaa euroa; Atrian edustamien tuoreiden kanatuotteiden arvo oli noin 190 miljoonaa euroa
  • Makkaroiden ja leivänpäällismarkkinoiden arvonmuutos oli 1,0 prosenttia; tuoreiden siipikarjatuotteiden keskimääräinen vuosikasvu noin 10 prosenttia 
  • Ruotsin päivittäistavarakauppa on hyvin keskittynyttä; suurimmat toimijat ICA, Axfood ja Coop
  • Private label-tuotteiden vahva asema kaupan valikoimissa vahvistuu edelleen
  • Punaisen lihan laskeva kysyntä korvautuu kanatuotteilla ja kasvisperäisillä ruokatuotteilla; luomuotteiden kasvu markkinoilla on merkittävää

Markkinaosuudet

  • Makkaroiden ja leivänpäällisten markkinakakkonen 16,3 prosentin osuudella; kanatuotteiden markkinakolmonen 9 prosentin osuudella vuonna 2017
  • Atrian toimittajaosuudet kasvavilla Foodservice-markkinoilla sekä konseptiliiketoiminnoissa merkittäviä ja kasvavia
  • Vahva private label -toimittaja

Kilpailuasema

  • Markkinoiden suurimmat toimijat ovat Atria Ruotsi ja Scan AB
  • Markkinoista noin 25 prosenttia on pienyrityksillä, joiden liikevaihto on alle 5 miljoonaa euroa

Liiketoiminnan ajurit

  • Tuottavuus ja toiminnallinen tehokkuus
  • Kattavat, muuntojoustavat tuoteryhmät ja palvelut
  • Useita arvostettuja, myös kansainvälisiä brändejä
  • Asiakkaiden ja kuluttajien arvostama, innovatiivinen ja vastuullinen toimija 

TUTUSTU TARKEMMIN ATRIA RUOTSIIN

 

Atria Ruotsi on raportoitu omana segmenttinään 1.1.2018 alkaen. Liikevaihtoluku on vuoden 2017 vertailuluku. Viimeisimmät raportoidut luvut löydät täältä.

Olemme päivittäneet verkko- ja mobiilipalveluidemme tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen ("GDPR") vaatimuksia. Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme verkko- ja mobiilipalveluidemme käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta. Lue lisää.

Ok