Markkina-asema Venäjällä

Markkinat

  • lihan ja lihavalmistemarkkinoiden arvo Pietarin alueella 0,8–1,0 miljardia euroa, Moskovan alueella arvo noin kolminkertainen. 
  • keskittyvä päivittäistavarakauppa
  • Food Service -markkinat kehittyvät voimakkaasti
  • volyymituotteiden voimakas hintakilpailu, Atria fokusoinut tuoteryhmiään

Markkinaosuudet

  • keskeisissä tuoteryhmissään merkittävä toimija Pietarin ketjuuntuneessa päivittäistavarakaupassa; markkinaosuus Moskovassa pieni
  • osuus Food Service -markkinoilla kasvava
  • osuus konseptiliiketoiminnoissa (Sibylla) vahva ja kasvava 

Kilpailuasema

  • lihanjalostusteollisuuden keskittyminen voimistunut, vain muutama kansainvälisesti merkittävän kokoinen toimija
  • Atria on alan suurin ulkomainen toimija 

Liiketoiminnan ajurit

  • selkiytetty rakenne, toiminnot keskitetty Pietariin 
  • tuotannollinen ja toiminnallinen tehokkuus 
  • fokusoidut tuoteryhmät
  • tunnetut brändit
  • sopimusvalmistus (Casademont)
  • Sibylla-konseptiliiketoiminta

Tutustu tarkemmin Atria Venäjään