Markkinat
- lihan ja lihavalmistemarkkinoiden arvo Pietarin alueella noin 600 miljoonaa euroa, arvo Moskovassa lähes kolminkertainen
- keskittyvä päivittäistavarakauppa
- Food Service -markkinat kehittyvät voimakkaasti
- volyymituotteiden voimakas hintakilpailu, Atria fokusoinut tuoteryhmiään
Markkinaosuudet
- Atrian päätuoteryhmien markkinaosuus Pietarin ketjuuntuneessa päivittäistavarakaupassa noin 5 prosenttia
- osuus Food Service -markkinoilla kasvava, vuonna 2019 kasvua 13,4 prosenttia
- Atrian osuus konseptiliiketoiminnoissa (Sibylla) oli vahva ja kasvava
Kilpailuasema
- lihanjalostusteollisuuden keskittyminen voimakasta, vain muutama kansainvälisesti merkittävä kokoinen toimija
- Atria on toimialan suurin ulkomainen toimija
Liiketoiminnan ajurit
- selkiytetty rakenne, toiminnot keskitetty Pietariin
- tuotannollinen ja toiminnallinen tehokkuus
- fokusoidut tuoteryhmät
- tunnetut brändit
- sopimusvalmistus (Casademont)
- Sibylla-konseptiliiketoiminta
Tutustu tarkemmin Atria Venäjään