Markkina-asema Venäjällä

Markkinat

  • lihan ja lihavalmistemarkkinoiden arvo Pietarin alueella noin 670 miljoonaa euroa, arvo Moskovassa lähes kolminkertainen 
  • keskittyvä päivittäistavarakauppa
  • Food Service -markkinat kehittyvät voimakkaasti
  • volyymituotteiden voimakas hintakilpailu, Atria fokusoinut tuoteryhmiään

Markkinaosuudet

  • Atrian päätuoteryhmien markkinaosuus Pietarin ketjuuntuneessa päivittäistavarakaupassa noin 5 prosenttia
  • Vuonna 2020 koronapandemia vaikutti huomattavasti Food Service -markkinoihin
  • Atrian osuus konseptiliiketoiminnoissa (Sibylla) on vahva ja kasvava. Vuonna 2020 Sibylla-myyntipisteiden määrä kasvoi 200:lla noin 4300:aan.
     

Kilpailuasema

  • lihanjalostusteollisuuden keskittyminen voimakasta, vain muutama kansainvälisesti merkittävä kokoinen toimija
  • Atria on toimialan suurin ulkomainen toimija 

Liiketoiminnan ajurit

  • selkiytetty rakenne, toiminnot keskitetty Pietariin 
  • tuotannollinen ja toiminnallinen tehokkuus 
  • fokusoidut tuoteryhmät
  • tunnetut brändit
  • sopimusvalmistus (Casademont)
  • Sibylla-konseptiliiketoiminta

Tutustu tarkemmin Atria Venäjään