Markkina-asema Venäjällä

Markkinat

  • lihan ja lihavalmistemarkkinoiden arvo Pietarin alueella 0,7–1,0 miljardia euroa, Moskovan alueella arvo noin kolminkertainen. 
  • hajanainen päivittäistavarakauppa; Atria keskittynyt ketjuuntuneeseen kauppaan
  • volyymituotteiden voimakas hintakilpailu, Atria fokusoinut tuoteryhmiään

Markkinaosuudet

  • ketjuuntuneen päivittäistavarakaupan markkinajohtaja keskeisissä tuoteryhmissään Pietarin alueella, markkinaosuus Moskovassa pieni
  • osuudet Foodservice- ja konseptiliiketoiminnoissa (Sibylla) kasvavat

Kilpailuasema

  • lihanjalostusteollisuuden keskittyminen vähäistä, vain muutama kansainvälisesti merkittävän kokoinen toimija
  • Atria on alan suurin ulkomainen toimija 

Liiketoiminnan ajurit

  • selkiytetty rakenne, toiminnot keskitetty Pietariin 
  • tuotannollinen ja toiminnallinen tehokkuus 
  • fokusoidut tuoteryhmät
  • tunnetut brändit
  • sopimusvalmistus
  • Sibylla-konseptiliiketoiminta

Tutustu tarkemmin Atria Venäjään