Tiedotteet

Atria Perhetilalliset tuottavat lihan lisäksi somesisältöä: Lihatuottajat postaavat tilallisen arjesta

27.1.2016 09:00
Atria Perhetilalliset tuottavat lihan lisäksi somesisältöä: Lihatuottajat postaavat tilallisen arjesta

Atria käynnistää jäljitettävään lihaan keskittyvän kampanjan, jonka tavoitteena on tuoda esille Atrian edelläkävijyyttä tilakohtaisessa jäljitettävyydessä. Kevättalven ajan kestävän kampanjan keskiössä ovat suomalaiset lihatilalliset ja lihan alkuperän merkitys.

Atrian Perhetilalliset tuottavat nyt myös viestintää. Atrian Perhetilalliset kertovat arjestaan kuluttajille visuaalisella tavalla sosiaalisen median kautta. Tilalliset julkaisevat kuvia arjestaan #atriaperhetilalta-kampanjassa. Kampanjassa on mukana yhteensä 13 Atrian Perhetilallista, jotka ovat broilerin-, sian- ja naudanlihan tuottajia. Kampanjan tarkoituksena on avata suomalaisen lihan jäljitettävää tuotantoketjua ja tuoda tutuksi suomalaisen lihatilallisen arkea.

”Atria on ollut jäljitettävyyden edelläkävijä jo vuodesta 2012, kun lanseerasimme ensimmäiset tilakohtaisesti merkityt Perhetilan broilerituotteet. Viime vuosien aikana Atria Perhetilan tuotteisto on laajentunut merkittävästi. Kaupoissa on saatavilla yli 50 Atria Perhetilan tilakohtaisesti merkittyä tuotetta ja helmikuun alussa kappoihin saapuu ensimmäinen tilakohtaisesti jäljitettävä Atria Perhetilan naudan jauheliha. Halusimme myös nostaa viestinnän uudelle tasolle ja ottaa tuottajat mukaan viestimään suoraan kuluttajille. Näin kuluttajilla on mahdollisuus kurkistaa tuottajien arkeen ja nähdä omin silmin mistä liha ruokapöytään tulee,” kertoo Atrian brändijohtaja Sanna Päällysaho.

Suomalaisuus ei enää riitä kuluttajille

Kuluttajien kiinnostus jäljitettävyyteen on kasvanut. Suomalaisuutta arvostetaan, mutta yhä useampi haluaa tietää ostamansa lihan alkuperän.

”Ruuan alkuperän merkitys on noussut entistä tärkeämmäksi ostokriteeriksi ja siksi on tärkeää että kuluttajat osaavat yhdistää tilamerkityn, jäljitettävän lihan Atrian lihantuotantoon, ” Päällysaho kertoo.

Atria käyttää tuotteissaan aina kotimaisten kasvattajien lihaa. Atria Perhetila -merkki tuotepakkauksessa on tae turvallisesta, laadukkaasta ja hyvän makuisesta lihasta, jonka lihatilallinen omalla nimellään takaa.

Kampanjaa voi seurata Atrian nettisivulla osoitteessa: www.atria.fi/atriaperhetilalta ja Instagramissa tunnisteella #atriaperhetilalta.

Lisätiedot: Sanna Päällysaho
Brändijohtaja
Atria Suomi Oy
Puh. +358 40 826 8588, e-mail: sanna.paallysaho @atria.fi


Atria Suomi on osa kasvavaa ja kansainvälistä elintarvikealan yritystä Atria Oyj:tä. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa,Venäjällä ja Baltian alueella. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2014 noin 1 426 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on lähes 5 000 henkilöä. Atria Suomen tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmossa, Kuopiossa, Kauhajoella, Forssassa, Sahalahdella ja Jyväskylässä. Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903,jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta. Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä.

Lisätietoja:
www.atria.fi
www.kokkaamo.fi
www.atriablogi.fi
www.atriagroup.com.

Liitetiedostot

Avainsanat

Olemme päivittäneet verkko- ja mobiilipalveluidemme tietosuojaselosteen vastaamaan EU:n tietosuoja-asetuksen ("GDPR") vaatimuksia. Tietosuojaselosteessa kerromme, mitä henkilötietoja keräämme verkko- ja mobiilipalveluidemme käyttäjistä, miten käytämme niitä ja miten huolehdimme niiden suojaamisesta. Lue lisää.

Ok