Atria panostaa suomalaisen lihantuotannon kehittämiseen

16.5.2013 15:03
Atria panostaa naudan hankintaan ja tilojen kehittämiseen Suomessa sekä vahvistaa rehukaupan ja viljakaupan osaamista. Atria on naudanhankinnan markkinajohtaja ja käsittelee yli 40 prosenttia Suomessa tuotetuista naudoista. Atrian tytäryhtiö A-Rehu valmistaa ja kehittää tehtaillaan lypsylehmien, lihanautojen, vasikoiden sekä sikojen rehuja. A-Rehu on yksi Suomen johtavista rehuvalmistajista.

Atria vahvistaa osaamistaan naudan hankinnassa ja rehukaupassa seuraavasti:

AtriaNauta -palvelun johtajaksi on nimitetty MMM Sinikka Hassinen 1.8.2013 alkaen. Sinikka Hassinen on viimeksi toiminut AgroSoft Oy:n toimitusjohtajana ja sitä ennen A-Tuottajat Oy:n alkutuotantojohtajana.

A-Rehu Oy:n myynnistä, markkinoinnista ja viljakaupasta vastaavaksi johtajaksi on nimitetty MMM, agronomi Tapio Kumpu-Huhtala 2.9.2013 alkaen. Tapio Kumpu-Huhtala on viimeksi toiminut K-maatalouskauppiaana ja sitä ennen Atria Suomen siipikarjasta vastaavana alkutuotantojohtajana.

Lisätietoja antaa Atria Suomen A-Tuottajat Oy:n ja A-Rehu Oy:n toimitusjohtaja Jari Leija, puh. 0405597213.

Atria Oyj on voimakkaasti kasvava ja kansainvälistyvä, suomalainen elintarvikealan yritys. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Suomessa, Pohjoismaissa, Venäjällä ja Baltian alueella.

Atrian liikevaihto vuonna 2012 oli 1 343,6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 4 898 henkilöä. Konserni jakaantuu neljään liiketoiminta-alueeseen. Ne ovat Atria Suomi, Atria Skandinavia, Atria Venäjä ja Atria Baltia.
Atrian asiakasryhmiä ovat päivittäistavarakauppa, Food Service -asiakkaat ja alan teollisuus. Lisäksi sillä on omiin tuotemerkkeihin perustuvaa Fast Food -konseptiliiketoimintaa.
Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903, jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta.
Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä.