”Yhteistyö pienentää kaikkien riskiä”

”Yhteistyö pienentää kaikkien riskiä”

ARTIKKELI LISÄTTY 29.6.2016

S-ryhmän yhteistyö tavarantoimittajien kanssa on tiivistä – etenkin, kun tavoitteena on kehittää jotain uutta.

S-ryhmällä on tuhansia erikokoisia tavarantoimittajia, joiden kanssa se pyrkii tasapuolisuutta noudattaen vaihtamaan tietoa kuluttajaymmärryksestä ja trendeistä. Yhteistyössä voidaan suunnitella tulevaa tai kehittää vaikkapa uusia tuotteita ja lanseerauksia.

– S-ryhmä tuo pakettiin kuluttajatietoa, jonka avulla voimme varmistaa, että uutuustuotteet menestyvät. Hävikki ei ole ruokapuolella kenellekään hyvä asia. Yhteistyö parantaa osuvuutta ja onnistumisen mahdollisuutta ja sitä kautta pienentää kaikkien toimijoiden riskiä, S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo.

Yhteistyö parantaa osuvuutta ja onnistumisen mahdollisuutta ja sitä kautta pienentää kaikkien toimijoiden riskiä.

Ketju hakee rinnalleen jatkuvasti myös uusia kumppaneita, joiden avulla valikoimaa voidaan uudistaa. Tällä hetkellä kuluttajat arvostavat Alarodun mukaan ruoan alkuperää, laatua, makua, terveellisyyttä ja kotimaisuutta, mutta toisaalta samaan aikaan myös hintojen merkitys on kasvanut.

– Menestystuotteet ovat sellaisia, jotka pystyvät vastaamaan molempiin asioihin yhtäaikaa. Helppoa se ei tietenkään ole, Alarotu sanoo.

Valtakunnallisella tasolla S-ryhmä edellyttää tavarantoimittajiltaan volyymejä, mutta yhteistyö voi olla myös paikallista – ja toteutua vaikkapa vain yhdessä myymälässä. Menestyminen edellyttää Alarodun mukaan tänä päivänä myös kykyä mukautua ja reagoida ilmiöihin, joita muun muassa sosiaalisessa mediassa nousee pinnalle tämän tästä.

Menestyminen edellyttää tänä päivänä myös kykyä mukautua ja reagoida ilmiöihin, joita muun muassa sosiaalisessa mediassa nousee pinnalle tämän tästä.

Tulevaisuuttaan S-ryhmä rakentaa vahvasti verkon ja digitaalisten palveluiden varaan. Toisaalta ketjussa uskotaan, että myös kivijalkakaupoille ja hypermarketeille on tarvetta jatkossakin.

Lue myös:

Kolumni: Yhteinen missio

"Teollisuudella ja kaupalla on yhteinen ongelma"

Tallenna

Tallenna

Osallistu keskusteluun