Suomalaisia joulun makuja Europa Parkissa

Suomalaisia joulun makuja Europa Parkissa

ARTIKKELI LISÄTTY 21.1.2020

Lounais-Saksan Rustissa sijaitseva Europa Park on Euroopan toiseksi suurin huvipuisto. Tänä vuonna puiston uudistetussa Fjord-ravintolassa nautittiin joulusesongin ajan suomalaista joulumenua.

Puisto on kuin Eurooppa pienoiskoossa. Sen Skandinavia-osioon saapuessaan tuntuu siltä, kuin kävelisi norjalaisessa rannikkokaupungissa. Alueen sielu on Fjord-ravintola, joka on rakennettu uusiksi reilu vuosi sitten sattuneen tulipalon jälkeen. Ruokahalua voi herätellä luonnollisesti veden koskenlaskussa tai viikinkilaivassa.

Kävijöitä puistossa on vuodessa 5,7 miljoonaa ja eri maiden mukaan teemoitettuja ravintoloita on 60. Kesän lisäksi joulunalusaika on puistolle iso sesonki. Glühwein höyryää, jouluiset ohjelmanumerot valtaavat puiston aukiot ja paahdetut mantelit tuoksuvat. Tänä vuonna puistossa maistui ensimmäistä kertaa myös suomalainen joulu, kun Europa Park valitsi Atrian joulukinkun, joululaatikot ja kylmäsavuhärän joulumenuunsa.

Tänä vuonna puistossa maistui ensimmäistä kertaa myös suomalainen joulu, kun Europa Park valitsi Atrian joulukinkun, joululaatikot ja kylmäsavuhärän joulumenuunsa.

"Halusimme tarjota uuden Fjord-ravintolamme asiakkaille jotain hyvin suomalaista ja päädyimme joulukinkkuun. Huvittelun lisäksi haluamme tarjota asiakkaillemme myös ruokaelämyksiä tuomalla eri Euroopan maiden ruokia menuihimme", kertoo Werner Gänser, Europa Parkin ravintolatoiminnan johtaja.

Atrian tuotteiden lisäksi Europa Parkissa oli joulusesongin ajan tarjolla Jalostajan, Lignell & Piispasen, Lapin Marian ja Fazerin tuotteita.

"Asiakkaamme tuntevat jo hyvin lihapullat ja lohiruuat, mutta he ovat olleet innokkaita kokeilemaan myös uusia annoksia. Erityisesti murea Atrian kinkku on maistunut heille hyvin", kertoo Gänser.


"Asiakkaamme tuntevat jo hyvin lihapullat ja lohiruuat, mutta he ovat olleet innokkaita kokeilemaan myös uusia annoksia."

"Keski-Eurooppa on meille erittäin kiinnostava markkina-alue, sillä kohtuullinen etäisyys mahdollistaa myös tuoretuotteiden tarjoamisen sikäläisille asiakkaillemme. Olemme erittäin iloisia, että juuri Europa Park on ensimmäinen asiakkaamme, sillä he ovat ravintola-alan rautaisia ammattilaisia ja omalla hauskalla tavallaan tekevät koko Eurooppaa tunnetuksi huvipuiston kävijöille", toteaa Hanna Holtinkoski, Atria Suomen viennin markkinointipäällikkö.

"Keski-Eurooppa on meille erittäin kiinnostava markkina-alue, sillä kohtuullinen etäisyys mahdollistaa myös tuoretuotteiden tarjoamisen sikäläisille asiakkaillemme."