Kauppias, näin rakennat myyvän esillepanon

Kauppias, näin rakennat myyvän esillepanon

ARTIKKELI LISÄTTY 21.9.2016

Tuoteryhmän kehityspäällikkö Nina Kukkonen Atrialta tarjoaa yhdeksän vinkkiä, miten lihan ja siipikarjan esillepano suunnitellaan myyvästi.

Ota huomioon:

1. Houkuttelevuus, herätteellisyys, kiinnostavuus ja sesongit
2. Loogisuus ja selkeys: tuotteet omina kokonaisuuksinaan esille!

Aseta toisiaan korvaavat tuotteet kuten jauheliha ja valmis mureke vierekkäin. Valmiruoissa samaa tarkoitusta ajavat tuotteet kuten pyörykät ja pihvit kuuluvat samaan paikkaan.

3. Hyllyjen siisteys
4. Täydet hyllyt
5. Tuotekohtaisesti riittävä, menekin mukainen tila

6. Tuotteiden näkyvyys: kansietiketti esiin

Rakenna tuotekokonaisuuksista omia selkeitä ryhmiä pystysuunnassa, jolloin asiakkaan on helppo hahmottaa tarjonta ja vaihtoehdot kerralla.

7. Kohtaamisjärjestys

Mieti, sijoitatko ostetuimmat jauhelihat ensimmäisiksi vai esimerkiksi hyllylaivan keskelle, jolloin kuluttaja näkee muutakin tarjontaa ja saattaa ostaa vakiovalinnan lisäksi myös muuta lihaa.

 

Palvelutiskillä:

8. Houkuttelevuus tulee ruoan ulkonäöstä ja asettelusta. Herkullisesti aseteltu, tuoreen ja freesin näköinen ruoka houkuttelee.

9. Käyttöyhteystuotteet kannattaa laittaa lisäpalveluna tarjolle lihatiskin yhteyteen.

Aseta mahdollisuuksien mukaan kastikkeet, ruokakermat, yrtit ja sipulit helposti löydettäviksi elävöittämään lihatiskiä.

Muista vielä tämä: Ostamisen helppous ja valinnan nopeus tuovat euroja kassaan! Hyvällä valikoimalla ei ole asiakkaalle minkäänlaista merkitystä, jos se on huonosti esillä.

Osallistu keskusteluun