Mitä huippuhiihtäjät syövät?

Ruokavaliolla ja ateriarytmillä on suuri merkitys maajoukkuehiihtäjiemme menestystarinoiden rakentamisessa. Susanna Saapunki avasi meille kotonaan viettämänsä treeniviikon ruokapäiväkirjan.  Viikon jokaiselta päivältä löytyy viisi huolella koostettua ateriaa, joiden ytimessä ovat kasvikset, kaura ja kotimainen liha.

 

Susanna Saapungin ruokapäiväkirja

Maanantai

Aamupala: Kaurapuuro voisilmällä, mustikoilla ja hunajalla, 2 kauraleipäviipaletta voilla, kinkulla ja juustolla, kahvia sekä appelsiinimehu
Lounas:  Pastaa, jauhelihakastiketta sekä kauraleipäviipale voilla
Välipala: 2 kauraleipäviipaletta voilla ja kalkkunaleikkeellä, appelsiini
Päivällinen: Perunamuusi ja poron sisäfile , salaatti
Iltapala: Kaurapuuro ja mustikoita

Tiistai

Aamupala: Kaurapuuro (voisilmä, mustikoita ja hunajaa) , 2x kauraleipäviipale (voi, kinkku, juusto), kahvia ja appelsiinimehu
Lounas: Pasta ja jauhelihakastike, salaatti
Välipala: 2 karjalanpiirakkaa voilla, kalkkunaleikkeellä ja avokadolla, banaani
Päivällinen: Riisiä ja kanafile, kauraviipale voilla
Iltapala: 2 karjalanpiirakkaa voilla, appelsiini

Keskiviikko

Aamupala: Kaurapuuro voisilmällä, lakoilla ja hunajalla), kauraleipäviipale voilla, kinkulla ja juustolla
Lounas: Riisiä, kananfilee ja salaattia
Välipala: Turkkilaista jogurttia, mustikoita ja mysliä
Päivällinen: Bataattiranskalaisia, kanansiipiä sekä porkkana- ja kurkkuviipaleita
Iltapala: 2 kauraleipäviipaletta voilla, kalkkunaleikkeellä ja kurkkuviipaleilla

Torstai

Aamupala: 3 paahtoleipää voilla, kinkulla, juustolla ja avokadolla
Lounas: Sienirisotto ja 2 kauraleipäviipaletta voilla
Välipala: Tuorepuuro ja appelsiini
Päivällinen: Riisiä, lohta ja salaattia
Iltapala: Tuorepuuro

Perjantai

Aamupala:  Kaurapuuro voisilmällä, mustikoilla ja hunajalla, 2 kauraleipäviipaletta voilla, kinkulla ja juustolla, kahvia sekä appelsiinimehu
Lounas: Pastaa, kanakastiketta ja salaatti
Välipala: Tuorepuuro ja banaani
Päivällinen: Riisiä ja kanakastiketta
Iltapala: 2 karjalanpiirakkaa voilla ja kalkkunaleikeellä

Lauantai 

Aamupala: Kaurapuuro voisilmällä, lakoilla ja ja hunajalla, kauraleipäviipale voilla, kinkulla ja juustolla, kahvia sekä appelsiinimehu
Lounas: Bataattiranskalaisia, lohta ja salaattia
Välipala: Turkkilaista jogurttia, mustikoita ja mysliä
Päivällinen: Lohipastaa ja salaattia
Iltapala:  2 kauraleipäviipaletta voilla, kalkkunaleikkeellä ja kurkkuviipaleilla

Sunnuntai

Aamupala: 3 paahtoleipäviipaletta voilla, kinkulla, juustolla ja avokadolla sekä appelsiini
Lounas: Lohipastaa ja salaattia
Välipala: 2 karjalanpiirakkaa voilla ja kalkkunaleikkeellä
Päivällinen: Riisiä ja naudanlihakastiketta sekä kauralepäviipale voilla
Iltapala: Tuorepuuro

 

Atria on yksi Suomen hiihtomaajoukkueen pääyhteistyökumppaneista.

Joukkuekuva sivun yläosassa: Suomen Hiihtoliitto ry

KOKKAA kuin Anssi Pentsinen!

KOKKAA kuin Anssi Pentsinen!

Vannoutunut pizzan ystävä, maajoukkuehiihtäjä Anssi Pentsinen on hionut pizzareseptiään jo vuosia. Kiinnittämällä huomiota raaka-aineisiin, onnistuu pizza joka on sekä herkullinen että ravitseva. Klikkaa tästä Anssin pizzareseptiin!

Ski buRger

Suomen Hiihtoliiton, Scandicin ja Atrian yhteistyön hedelmä:

Ski buRger

Joskus on hiihtäjilläkin herkkupäivä! Ski Burger sai maastohiihtomaajoukkueeltamme pelkkiä kehuja.
Ski Burger on saatavilla Scandicin ravintoloista hiihtokauden 2018-2019 ajan.