Innostuksella 50 prosenttia lisää Sydänmerkki-tuotteita

Innostuksella 50 prosenttia lisää Sydänmerkki-tuotteita

ARTIKKELI LISÄTTY 14.12.2017

Atria on allekirjoittanut ravitsemussitoumuksen. Tämä tarkoittaa sitä, että Atria haluaa huomioida tuotekehityksessään entistä paremmin ravitsemukselliset näkökohdat ja edistää kuluttajan ja asiakkaan mahdollisuuksia valita ravitsemuslaadultaan parempia tuotteita. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Suomessa noudatamme suomalaisia ravitsemussuosituksia eri ikäisille. Suositukset ohjaavat koko aterian ja yksittäisten tuotteiden rasvan määrän ja laadun huomiointia. Atrialla otamme huomioon rasvan laadun ja sen vaikutukset terveyteen silloin kun kehitämme tuotteita ammattikeittiöille.

Olemme sitoutuneet kasvattamaan Sydänmerkki-tuotteiden valikoimaa ammattikeittiöille suunnatuissa tuotteissa. Vastaamme Food Service asiakkaidemme toiveisiin tuodessamme ravitsemuslaadultaan parempia tuotteita markkinoille. Suomessa Sydänmerkki-ateria käytäntöä toteuttaa noin 450 julkishallinnon ammattikeittiötä.

Atrian tavoitteena on lisätä Sydänmerkkiin oikeuttavien ammattikeittiötuotteiden määrää 50 prosenttia vuoden 2016 alun tasosta, jolloin Sydänmerkki-tuotteita oli 37. Vuoden 2018 loppuun mennessä tavoitteena on 56 Sydänmerkki-tuotetta. Elämme loppuvuotta 2017 ja olemme jo nyt tuossa tavoitteessa! Todellisuudessa vuonna 2018 tulemme ylittämään aikaisemman tavoitteemme.

Vuoden 2018 loppuun mennessä tavoitteena on 56 Sydänmerkki-tuotetta. Elämme loppuvuotta 2017 ja olemme jo nyt tuossa tavoitteessa!

Työ ei kuitenkaan lopu, vaan jatkamme uusien tuotteiden ja tuotehuoltojen osalta Sydänmerkki-tuotteiden valikoiman kasvattamista.

Täällä Atrialla juttelemme lounaspöydässä usein ruoasta ja sen mausta. Keskusteluissa Sydänmerkki-tuotteisiin yhdistetään monesti mauttomuus. Vähärasvainen tuote koetaan kuivana ja alhainen suolapitoisuus mauttomuutena.
Terveellisen ruoan ei todellakaan tarvitse olla mautonta. Silloin on mietittävä muita vaihtoehtoja maun parantamiseksi. Näihin haasteisiin ei ole yhtenäistä kaavaa. Meillä Atrialla on tuotekehityksessä hyviä tiimejä näihin mietintätalkoisiin. Tavoitteena on tehdä terveellistä ja hyvältä maistuvaa ruokaa.

Olemme vastaanottaneet haasteen.

Tavoitteena on tehdä terveellistä ja hyvältä maistuvaa ruokaa. Olemme vastaanottaneet haasteen.

Lounaspöytien lisäksi ruoasta puhutaan paljon myös mediassa ja somessa. Onhan se meitä jokaista koskettava asia, joka päivä. Lihasta, kasviksista, vegestä ja nyt myös sirkoista. Keskustelu käy kuumana, kuvilla tai ilman. Saako ruoka sisältää sitä, tätä, vai ei mitään. Tyhjästä on paha nyhjästä.

Olen työskennellyt ruoka-alalla koko ikäni ja katsonut asioita eri kulmista. Atriallakin olen ollut pitkään. Edelleen innostun, sillä ruoka innostaa. Meillä on suomalaisia, puhtaita raaka-aineita ja ihmisiä, jotka niitä tuottavat. Ruoka tuottaa mielihyvää ja ruoan valmistaminen muille on hyvä keino osoittaa huomiota. Toisista huolehtiminen on vastuun kantamista. Ruoan tuottaminen vaatii vastuullisuutta ja siihen Atria vastaa ravitsemussitoumuksella.

Ruoan tuottaminen vaatii vastuullisuutta ja siihen Atria vastaa ravitsemussitoumuksella.

Idea voi olla pieni, mutta sillä voi saavuttaa suuria asioita. Atria Food Service on mukana tuottamassa ideoita, kun suomalainen kouluruoka täyttää ensi vuonna 70 vuotta. Sydänmerkki-ateriat ja -tuotteet ovat osa hyvää kouluruokaa.

Kutsun kaikki ruokaa valmistavat mukaan tuottamaan itsellemme ja muille hyvää ruokaa ja parempaa mieltä!

Osallistu keskusteluun