Buustia liiketoimintaan ja hävikkiä vähemmäksi tuotteiden oikealla käytöllä

Buustia liiketoimintaan ja hävikkiä vähemmäksi tuotteiden oikealla käytöllä

ARTIKKELI LIS√ĄTTY 20.11.2019

Ammattikeittiöt tarvitsevat toisinaan sparrausapua tuotteiden käytön suunnittelussa, ja kukapa olisi parempi Atrian tuotteiden asiantuntija kuin Atria itse. Siksi tarjoamme asiakkaillemme erilaisia räätälöityjä palveluratkaisuja oman liiketoiminnan kehittämiseen.

Me Atrialla lähdemme siitä, että kaikki tuotteemme kasvisohrakääryleistä naudankieleen tukevat asiakkaidemme liiketoimintaa. Tämän vuoksi neuvontammekin on kokonaisvaltaista palvelua, jossa asiakkaan liiketoiminta ohjaa ruoka-annosten suunnittelua, toteutusta ja seurantaa. Huoltoasemaketjun ravintoloissa tarvitaan erityyppisiä ruokaratkaisuja kuin ikäihmisten palvelutaloissa!

Lähdemme siitä, että kaikki tuotteemme kasvisohrakääryleistä naudankieleen tukevat asiakkaidemme liiketoimintaa. 

Jos on tarpeen, kartoitamme koko keittiötoiminnan prosessin, ja etsimme asiakkaan laitteisiin, liikeideaan, hintatasoon tai vaikkapa asiakaskuntaan soveltuvimman toimintatavan ja/tai tuoteratkaisun. Tai asiakkaalla voi olla tarve helpottaa ja nopeuttaa esimerkiksi ylikypsien tuotteiden valmistusta, jolloin voimme tarjota ratkaisuksi valmiiksi kypsennettyä tuotetta. Hyvä esimerkki on possun niska eli kassler, josta on monta jalostusastetta, joilla helpotamme tarvittaessa asiakkaan arkea.

Suunnittelun jälkeen testaamme kehitettyä ratkaisua asiakkaan omassa keittiöympäristössä ja arvioimme sen toiminnalliset ominaisuudet suhteessa asiakkaan prosessiin. Testaamisen jälkeen tehdään vielä seurantaa ja mikäli tarkennettavaa tai parannettavaa löytyy, mietitään siihenkin ratkaisuvaihtoehto.

Palvelun tarkoitus on auttaa asiakasta löytämään juuri hänen toimintaansa sopivat tavat käyttää erilaisia tuotteita. Oikeaoppiset kuumennus- ja kypsennystavat, asiakkaan prosessiin sopivat tuotteet, oikeat annospainot, sopivat esivalmistusasteet, esillelaitto jne. – ne kaikki lisäävät tehokkuutta ja kannattavuutta. Ja samalla tarjotaan myös asiakkaan asiakkaalle uusia elämyksiä!

Oikeaoppiset kuumennus- ja kypsennystavat, asiakkaan prosessiin sopivat tuotteet, oikeat annospainot, sopivat esivalmistusasteet, esillelaitto – ne kaikki lisäävät tehokkuutta ja kannattavuutta.

Milloin meidän puoleemme käännytään? Esimerkiksi uutta ravintolaa avatessa, ravintolan konseptia päivitettäessä, ruokalistaa kehitettäessä tai vaikkapa silloin, kun on tarve kouluttaa keittiöhenkilökuntaa. Myös keittiöiden valmistusprosessien uudistuminen voi avata tarpeen lisäkoulutukselle.

Loppuun vielä pro-vinkki: Kun ratkaisut optimoidaan omaan käyttötarkoitukseen, samalla vähenee myös hävikki. Siinä yksi ratkaisu tämän hetken kuumaan puheenaiheeseen.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä:

Kehityspäällikkö
Ville Valtasalmi
puh. 040 750 5749
ville.valtasalmi@atria.com