Atria Lihakauppa mukana verkkokaupan kasvussa

Atria Lihakauppa mukana verkkokaupan kasvussa

ARTIKKELI LIS√ĄTTY 26.2.2020

Atrian lihatuotteiden verkkokauppa Lihakauppa.fi, perustettiin vuonna 2017. Lihakaupan kehitys käynnistyi halusta mahdollistaa erikoisempien ja harvinaisempien lihojen saatavuus niille, jotka arvostavat korkealaatuista ja vastuullisesti tuotettua, suomalaista lihaa. Kärkituotteita verkkolihakaupassa ovat maailman parhaaksi valitut naudan lihat.

Kärkituotteita verkkolihakaupassa ovat maailman parhaaksi valitut naudan lihat.

Tällä hetkellä toimitusalueisiin kuuluvat Helsinki, Vantaa, Espoo, Turku, Tampere ja Seinäjoki. Toiveita toimitusalueiden kasvattamisesta tulee toistuvasti mm. somen kautta, ja selvityksessä onkin, miten voisimme palvella suomalaisia vielä laajemmalla alueella.

Verkkokauppamarkkina kasvaa Suomessa isolla kehitysprosentilla. Myös elintarvikkeiden verkkokauppa, vaikka se onkin elintarvikkeiden kokonaiskaupasta vasta alle prosentin. Uusissa kehittyvissä kanavissa onkin tärkeää katsoa kehityssuuntaa. Myös Atria Lihakaupan myynti kasvoi viime vuonna erinomaisesti, kolminkertaistuen vuoden takaisesta. Kasvusta iso kiitos kuuluu kaikille Lihakaupan ympärillä työskenteleville niin alkutuotannossa, leikkaamossa, logistiikassa, tietohallinnossa, kuluttajapalvelussa kuin markkinoinnissakin, sekä ilman muuta Lihakauppa.fi:stä tilaaville asiakkaille.

Verkkokauppamarkkina kasvaa Suomessa isolla kehitysprosentilla. Myös elintarvikkeiden verkkokauppa, vaikka se onkin elintarvikkeiden kokonaiskaupasta vasta alle prosentin.

Viime vuoden lopulla tehty asiakastyytyväisyyskysely osoitti, että Lihakaupan asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun. Tutkimuksessa kiitosta annettiin erityisesti verkkokaupan helppokäyttöisyydestä ja selkeydestä.

Olemme verkkokaupassa hyvällä alkutaipaleella. Palvelua systemaattisesti kehittämällä, lunastamme kuluttajien odotukset palvelusta ja parhaasta, suomalaisesta lihasta helposti kotiovelle tuotuna. Seuraavat kehitysaskeleetkin ovat jo selvät – tuotteiden suomalaisuuden ja tuoreuden korostaminen, tunnettuuden kasvattaminen sekä valikoiman ja toimitusalueiden laajentaminen. Odotamme jännityksellä, millaisia kasvuprosentteja pääsemme katselemaan vuoden päästä.