Kaupasta faceen ja takaisin

22.4.2015
Asiakas Kotimaisuus & alkuperä Laatu Markkinointi

uosi 1994 marraskuu Jyväskylässä. Seitsemän kaveria istuu odottamassa juhlallisuuksia, joiden jälkeen Atrialla aloitetaan täysin uutta toimintatapaa. Kaikilla seitsemällä on kuitenkin äärimmäisen hyvä tunne. Tämä on jotakin sellaista, jossa kaikki on mielellään mukana.

Vuosi 2014 joulukuu Hämeessä. Atria Mestari odottaa kotonaan, että Facebook päivystys alkaisi. On nimittäin jouluaaton aatto ja kello lähestyy kuutta illalla. ”Mihin sitä on taas luvattu lähteä mukaan”, ajattelee Tomi, yksi kuudesta nykyisestä Atria Mestarista. Pidempään pohtimatta hän aukaisee Facebookin ja kirjautuu Atrian sivuille. Ensimmäinen postaus: ”Hei! Täällä ollaan, jos jollain on kinkun kanssa viime hetken paniikki.” Ja monella näytti olleen paniikki, sillä kysymyksiä tuli illan päivystyksen aikana lähes 200.

Atria Mestarien eli Atrian ruoanlaiton ammattilaisten työ on muuttunut 20 vuoden aikana. Aikaisemmin työpäivä koostui pääosin vähittäiskauppapäivistä. Työvälineenä oli pannu ja pannulla esimerkiksi Atrian takuumureaa lihaa. Edelleen pihvit paistuvat pannulla, mutta lisäksi he kirjoittavat reseptejä, osallistuvat ruoka-alan messuihin ja tapahtumiin sekä jakavat neuvoja Facebookissa. Kaikissa tilanteissa on kuitenkin yhteinen tavoite: varmistaa, että kotikokki onnistuu ruoanlaitossa.

Yksi hyvin tavanomainen ruoanlaiton haaste on pihvin paisto. Miksi pihvistä tuli liian kuiva? Miten tästä nyt saakaan mediumin? Niinpä. Tämä on yksi ikuisuusaiheista, josta mestarit keskustelevat usein, mutta toki kulloinkin pinnalla olleet ruokatrendit ovat myös vaikuttaneet mestarien työhön vuosien varrella. Esimerkiksi tällä hetkellä päivissä on yhä useammin Atria Perhetilan broileria – kevyttä ja helppoa.

Perinteisillä mainoskanavilla ei enää saavuteta samalla tavalla kontakteja kuin ennen. Määrät saavutetaan kyllä, mutta tunnesiteen, suosittelun sekä lojaliteetin aikaansaaminen on vaikeampaa. Kasvokkain saatu kontakti on arvokas. Siinä puhuu ihminen toiselle ihmiselle. Itse asiassa Atria Mestarit ovat 20 vuoden aikana puhuneet jo 10 miljoonaa kertaa joko pihvinpaistosta tai muusta ruoanlaittajaa askarruttaneesta aiheesta. Seuraavan kerran siis kun kohtaat Atria Mestarin, käy rohkeasti juttelemaan. Saatat saada hyvät neuvot ja vielä maistiaiset kaupan päälle.

Seuraavan kerran maistiaisia ja opastusta on tarjolla isommalla Atria Mestari köörillä K-Citymarket Turtolassa Tampereella lauantaina 25.4. Silloin vietetään Perhetila-päivää ja mukana on myös Atrian tilallisia. Siitä jatkuu kesän Atrian Rullaava Grillaamo -rekkakiertue sekä mm. Farmari 2015 -maatalousnäyttely ja Seinäjoen Tangomarkkinat, joissa Atria Mestarit ovat mukana jo monetta kertaa.

Onnea Atria Mestarit 20v ja kiitos kaikille, jotka ovat näinä vuosina toimineet Atria Mestareina.Atria Mestarit kohtaavat vuodessa lähes puoli miljoonaa kuluttajaa. Näistä lähes joka kolmas myös ostaa maistatuksessa olleen tuotteen. Atria Mestarin kautta menee siis vuosittain yli 100 000 pakettia Atrian tuotteita kuluttajan jääkaappiin ja siitä edelleen lautaselle.Katso kesän 2015 Atrian Rullaava Grillaamo aikataulu täältä.

Katso Atria Mestari Kimmo Vahteran grillausvinkit viime kesän kiertueelta.

Atria Mestarit neuvovat kuluttajia esim. kauppakeskuksissa ja kesätapahtumissa.

Jaa

Kirjoittajan kuva
Kirjoittanut

Elina Vuolle

Elina Vuolle työskentelee markkinointipäällikkönä. Hän on ylpeä omasta atrialaisuudestaan: siitä, että Atria käyttää suomalaista lihaa ja on suomalainen, rehti yritys. Elina hymyilee hyville tyypeille ja hauskoille jutuille. Urheilu itse tehtynä tai penkiltä katsottuna rentouttaa parhaiten. Elina ei brassaile kokkaamisillaan, mutta kun vaikutus pitää tehdä, se tehdään oluthöystetyllä merimiespadalla.

Lue kirjoittajan muita blogeja